Одним з інструментів, який дозволяє здійснювати педагогічне спостереження, є «Зошит спостережень учителя». Його ведення дозволяє реалізувати 5-ступеневий алгоритм дій учителя з організації формувального оцінювання відповідно до Методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів перших класів.
Зошит складається з діагностичної картки розвитку особистісних рис, цінностей та наскрізних умінь, діагностичних карток предметних компетентностей, таблиць підсумкового оцінювання.
Використання в освітньому процесі «Зошита спостережень» дозволить учителю:
• під час підготовки до уроку дидактично доцільно визначати навчальні завдання для кожної дитини;
• організувати систематичне спостереження за її навчальним поступом;
• налагодити комунікацію щодо навчальних досягнень та реалізації власної освітньої траєкторії дитини з бать¬ками або особами, що їх замінюють;
• швидко та аргументовано заповнити свідоцтво досягнень на початку та наприкінці навчального року;
• вчасно корегувати підходи до навчання;
• створити ситуацію успіху для кожного здобувача освіти;
• оцінити навчальну діяльність учнів з урахуванням їх індивідуальних потреб і можливостей (у тому числі дітей з особливими освітніми потребами);
• організувати змістовне освітнє середовище, яке сприяє підвищенню ефективності освітнього процесу.
Методичні рекомендації та обґрунтування педагогічної доцільності використання зошита спостережень учителя в 1 класі
Діагностична картка розвитку особистісних рис, цінностей та наскрізних умінь.
Діагностичні картки предметних компетентностей
Мовно-літературна освітня галузь
Українська мова та література
Іншомовна освіта
Математична освітня галузь
Природнича освітня галузь
Соціальна і здоров’язбережувальна освітня галузь
Громадянська та історична освітня галузь
Технологічна освітня галузь
Мистецька освітня галузь
Фізкультурна освітня галузь
Мова вивчення (усний курс)
Таблиці підсумкового оцінювання
УВАГА! Електронні видання захищені від редагування і копіювання матеріалів.