Переходь на українську ua
Каталог
Е-книги
График работы:
с 9-00 до 21-00 (пн-пт), с 10-00 до 19-00 (сб)
с 9-00 до 21-00 (пн-пт), с 10-00 до 19-00 (сб)
Каталог
Е-книги
Ваш надійний провідник у світ STEM!
08.08.2024
Что почитать?

Чи знаєте Ви, що таке STEM-освіта і чому саме вона сьогодні є одним з головних трендів інноваційної освіти? 

Зі стрімким розвитком цифрових технологій виникає гостра потреба у досвідчених фахівцях, відповідно, й у якісному навчанні природничим та технічним дисциплінам. Термін «STEM» був введений ще у 2001 році Національним науковим фондом США. Цей освітній напрям гармонійно поєднує природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics) і виник саме для покращення знань в цих галузях та стимулювання інтересу молоді до наукових і технічних дисциплін.

STEM-освіта передбачає інтегрований підхід до навчання. Поєднання різних предметів навколо конкретної теми допомагає учням бачити зв’язок між ними і розуміти, як це застосовувати в реальному житті. Вчителям пропонується наочно пояснювати матеріал, а не розповідати «суху» теорію. Завдяки дослідам та спостереженням в процесі роботи активізується науково-дослідницька діяльність школярів, формуються елементарні дослідницькі компетентності, як важливе підґрунтя для подальшого навчання. Так учні вчаться самостійно вирішувати практичне завдання та мають можливість застосувати здобуті знання у реальному житті.

В Україні STEM-освіта також активно розвивається. Однією з перших розпочала роботу над цим напрямом Ірина Потапенко –  співзасновниця ГО «СТЕМ ОСВІТА УКРАЇНА», сертифікована тренерка програм Е2Young engineers (Ізраїль), Science 4 us (США), Eduten FinMath (Фінляндія) та CTC Business today (Велика Британія), співавторка посібників із упровадження STEМ у початковій школі та курсу підвищення кваліфікації вчителів і вчительок. 

Для молодших школярів вивчення STEM має особливе значення, адже допомагає відкривати навколишній світ: вивчати, спостерігати, досліджувати та намагатися зрозуміти його на власному досвіді. На думку авторки, дітям молодшого віку корисно і важливо вивчати STEM, оскільки це відіграє фундаментальну роль у створенні основ для майбутнього навчання та вибору майбутньої професії. 

Але для впровадження STEM-освіти в початковій школі виникає потреба у вчителях, які будуть спроможні генерувати нові ідеї та готові майстерно використовувати сучасні методи навчання. Методичний посібник Ірини Потапенко «STEM-освіта в початковій школі: від навчальної моделі до реального уроку» знайомить із основами та концепцією STEM, що дають змогу краще зрозуміти її сутність; пропонує базовий набір сценаріїв STEM-занять з готовими робочими аркушами проєктів, що значно полегшить роботу вчителю; яскраві й зрозумілі схеми, таблиці, ілюстрації, практичні приклади застосування теоретичних знань, що збільшать інтерес учнів до наукових дисциплін. Матеріали можна адаптувати до потреб конкретного класу та навчальної програми.

Наприклад, одним із проектів є експеримент з aлюмінієвим човном. Це практичне заняття дає можливість розкрити попередні знання учнів, показати необхідність плaнувaння та анaлізу під час роботи, а також є дієвим способом для вивчення понять щільності та сили. А для цього знадобляться лише фольга, монети та миска з водою.

Помилково вважати, що для повноцінної реалізації STEM-освіти обов’язковими є наявність лабораторних умов чи складного обладнання. Особливу увагу автори посібника приділили заняттям, які можна провести за допомогою доступних засобів, без дорогого обладнання. Це дасть можливість учителям не обмежувати себе через брак ресурсів.

Завдяки STEM-освіті ми зможемо виховати покоління, яке здатне вирішувати глобальні проблеми, створювати нові технології та змінювати світ на краще. А її ефективне впровадження неможливе без вчителів, які вміють використовувати STEM-підходи і методи для задоволення потреб і розвитку здібностей своїх учнів.

Понравилась статья? Расскажите друзьям:
Поделиться: